Moduł zakupy
Aplikacje w module Zakupy służą do zarządzania procesem zakupów. Umożliwiają między innymi składanie zapytań ofertowych, kupowanie materiałów i usług, a także przyjmowanie i fakturowanie ich. Aplikacje ułatwiają również obsługiwanie informacji dot. firm, od których przedsiębiorstwo kupuje, a także wdrażanie przepisów prawa do procesu zakupów.
Capam – aplikacje modułu zakupy.
Zapotrzebowania
Za pomocą aplikacji Zapotrzebowania można tworzyć zapotrzebowania na pozycje, materiały i usługi. Za pomocą tej aplikacji można również tworzyć zamówienia z zapotrzebowań.
Rekordy, które są powiązane z zapotrzebowaniami (np. umowy czy zapytania ofertowe), można wyświetlać. Można uzyskać pełny wgląd we wszystkie dane związane z zapotrzebowaniem.
Zamówienia
Aplikacja Zamówienia służy do tworzenia zamówień oraz do zmiany istniejących zamówień. Można tworzyć zamówienia i ponownie wykorzystywać dane i informacje o dostawcach, stosując spójne warunki i umowy.
Ta aplikacja służy również do generowania wewnętrznych zamówień z magazynu. Zamówienie magazyn-magazyn jest podobne do żądania przesunięcia lub zamówienia wewnętrznego. Aplikacja Zamówienia oraz Wykorzystanie magazynu służą do śledzenia wewnętrznego przemieszczania pozycji.
Przyjęcia
W dużych przedsiębiorstwach może istnieć scentralizowany dział zakupów dla kilku ośrodków. Każdy ośrodek przyjmuje własne materiały oraz usługi. W celu przyjmowania materiałów i usług należy użyć aplikacji przyjęcia. Za pomocą tej aplikacji można rejestrować w bazie danych materiały i usługi dostarczone do ośrodka. Materiały można również zwracać dostawcom.
Przyjęcia dostaw
W dużej organizacji można przenosić elementy magazynowe lub narzędzi między magazynami w tym samym ośrodku lub między ośrodkami i organizacjami, a ponadto możliwe jest śledzenie ich dostaw. Rekordy przyjęć dostaw potwierdzają przyjęcia przenoszonych pozycji i powodują aktualizacje sald magazynowych w magazynie docelowym. Rekordy przyjęć dostaw są tworzone w celu rejestrowania informacji, takich jak ilość pozycji przyjętych, data przyjęcia pozycji oraz docelowy magazyn dostawy.
Faktury
Aplikacja Faktury służy do zapisywania faktur dostawców po ich odebraniu. Za pomocą faktury można również rejestrować noty uznaniowe i obciążeniowe od dostawców, a także uzgadniać szczegóły faktur z zamówieniami i przyjęciami. w aplikacji można również rezerwować faktury zatwierdzone lub zapłacone, noty uznaniowe oraz noty obciążeniowe. Pozycje, które są częścią magazynu konsygnacyjnego mogą być fakturowane w przypadku użycia pozycji.
Zapytania ofertowe
Aplikacja Zapytania ofertowe służy do tworzenia zapytań ofertowych oraz do zapisywania tych zapytań. Na podstawie ofert można wybierać dostawców, którzy najlepiej spełniają potrzeby. Zapytanie ofertowe to żądanie wysyłane do jednego lub większej liczby potencjalnych dostawców. Dostawca może otrzymać zapytanie ofertowe, jeśli jego rekord został zapisany w aplikacji Przedsiębiorstwa. W aplikacji Zapytania ofertowe użytkownik może określić pozycje wiersza, wymagane daty dostawy, a także inne warunki, które powinien spełnić dostawca określonej pozycji lub usługi.
Przedsiębiorstwa
W aplikacji Przedsiębiorstwa przechowywane są szczegółowe informacje na temat dostawców, producentów i innych przedsiębiorstw. Dostawcy mogą dysponować przedsiębiorstwami nadrzędnymi. Dla jednego przedsiębiorstwa może być dostępnych wiele lokalizacji dostawców. Za pomocą raportów można określać całkowite wydatki od początku roku w pojedynczej organizacji niezależnie od jej lokalizacji. Informacje o przedsiębiorstwie należy wprowadzić w aplikacji Przedsiębiorstwa zanim inne moduły (np. Magazyn i Zakupy) będą mogły uzyskać do nich dostęp.
Wzorzec przedsiębiorstwa
Aplikacja Wzorzec przedsiębiorstwa służy między innymi do tworzenia rekordów wzorców przedsiębiorstw należących do konkretnego zestawu przedsiębiorstw. Aplikacja Wzorzec przedsiębiorstwa służy także do wiązania rekordu wzorca przedsiębiorstwa z organizacją. Rekordy wzorców przedsiębiorstw zawierają informacje odnoszące się do przedsiębiorstw, takie jak domyślna osoba do kontaktu w przedsiębiorstwie. Rekordy wzorców przedsiębiorstw mogą także zawierać szczegóły dotyczące zakupów oraz szczegóły dotyczące płatności na rzecz firmy.